Shotokan Klubb Botkyrka fyller år!

Albys karate klubben firar idag 13/9 sin första jubileum.

Ett intensivt och spännande år har nu passerat sedan vi startade vår förening.

Ett år där vi startade våra kurser i Albys Hjärta i november 2018, och sedan flyttade vi till vår nuvarande träningslokal i Kvarnhagsskolan (april 2019).

Vår klubb har snabb växt och idag har vi mer än 20 aktiva medlemmar och haft cirka 70 elever om vi inkluderar dem som har provat på under året. Det största majoritet av dem (mer än 90%!) är barn mellan 5 och 12 år.

I juni har våra första elever graderat sig.

Vi har varit väldigt aktiva med att låta folk i området veta vem vi är och idag har vi mer än 130 följare på sociala medier.

Vi arbetar hårt dagligen för att garantera en strålande framtid till både klubben och medlemmarna, inkl. deltagning på utbildningar, kurser, seminarier osv. av intresse.

Men mest av allt har vi alltid tränat hårt med passion och gett hela vår uppmärksamhet till alla våra elever för att lära upp vår fantastiska kampsport.

Ett nytt år börjar nu, och det kommer att ta med sig nya och stora utmaningar.

Länge leva Shotokan Klubb Botkyrka!

Du gillar kanske också...